Proč je onboarding kritický
Prvních 90 dní rozhoduje o tom, zda nový zaměstnanec zůstane a bude úspěšný. Kvalitní onboarding zkracuje dobu do plné produktivity a snižuje fluktuaci v prvním roce.
Před nástupem (Preboarding)
Administrativa
[ ] Příprava pracovní smlouvy a dokumentů[ ] Založení v HR systému[ ] Objednání pracovních pomůcek[ ] Příprava pracovního místa[ ] Vytvoření emailu a přístupůKomunikace
[ ] Uvítací email s praktickými informacemi[ ] Agenda prvního dne/týdne[ ] Kontakt na buddyho/mentora[ ] Informace o dress code a kultuřePrvní den
Přivítání
[ ] Osobní uvítání nadřízeným[ ] Prohlídka kanceláře[ ] Představení týmu[ ] Seznámení s buddymPraktické věci
[ ] Předání vybavení a přístupů[ ] IT setup a školení[ ] Vysvětlení základních procesů[ ] Společný oběd s týmemPrvní týden
[ ] Úvodní školení (BOZP, compliance, systémy)[ ] Setkání s klíčovými stakeholdery[ ] Pochopení struktury a procesů[ ] Nastavení prvních cílů a očekávání[ ] Pravidelný check-in s nadřízenýmPrvní měsíc
[ ] Hlubší zaškolení do role[ ] Převzetí prvních úkolů[ ] Feedback session po 30 dnech[ ] Seznámení s firemní kulturou a hodnotami[ ] Sociální integrace (teambuilding, networking)Zkušební doba (90 dní)
[ ] Pravidelné 1:1 s nadřízeným[ ] Průběžná zpětná vazba[ ] Hodnocení po 60 dnech[ ] Finální hodnocení zkušební doby[ ] Nastavení dlouhodobých cílůMetriky úspěšného onboardingu
Time to productivityRetence po 1 roceSpokojenost nováčků (NPS)Kvalita práce ve zkušební doběFeedback od manažerů