Proč měřit spokojenost zaměstnanců
Spokojení zaměstnanci jsou produktivnější, loajálnější a lépe reprezentují firmu navenek. Pravidelné měření spokojenosti umožňuje včas identifikovat problémy a sledovat dopady HR iniciativ.
Typy průzkumů
Komplexní roční průzkum
40-60 otázekPokrývá všechny aspekty zaměstnanecké zkušenostiBenchmark s trhem a historickými datyPulzní průzkumy
5-10 otázekMěsíční nebo čtvrtletní frekvenceSledování trendů a rychlá reakceeNPS (Employee Net Promoter Score)
Jedna klíčová otázka: "Doporučil/a byste naši firmu jako zaměstnavatele?"Jednoduchý a snadno srovnatelný ukazatelJak navrhnout efektivní průzkum
Oblasti k měření
Spokojenost s prací a náplníVztahy s nadřízenýmTýmová spolupráceFiremní kultura a hodnotyRozvoj a kariérní příležitostiOdměňování a benefityWork-life balancePracovní prostředíTipy pro formulaci otázek
Ptejte se na konkrétní věci, ne obecnostiVyhněte se návodným otázkámKombinujte škálové a otevřené otázkyTestujte srozumitelnost na vzorkuPo průzkumu
**Sdílejte výsledky** - Transparentnost buduje důvěru**Prioritizujte akce** - Nemůžete vyřešit vše najednou**Komunikujte plán** - Co konkrétně uděláte a kdy**Realizujte změny** - Nic nezabíjí důvěru v průzkumy víc než nečinnost**Měřte pokrok** - V dalším průzkumu ověřte dopad změnKlíčové metriky
Response rate (cíl: 70%+)eNPS scoreEngagement indexTrendy v časeRozdíly mezi týmy/odděleními